Több százezer blogger országa vagyunk. A blog írás ma már nem nagy kunszt, rengeteg online felület van, ahol ingyenesen lehet indítani blogot, és az ember már írhat is. Ez a 21. század velejárója. És nincs is vele semmi baj.
A blogger és az influencer szavak az utóbbi időben kezdenek összemosódni. Ha valaki blogot indít, akkor már sokan úgy is gondolnak rá, hogy influencer. Az influencer pedig ördögtől való dolog lett. Mindenki megmondja a dolgokról a véleményét, arccal, vagy arc nélkül. De ha én elmondom a véleményemet, akkor máris influencer lennék?
Az elfogadásról szólnak a napjaink, a csapból is az folyik, hogy fogadjuk el egymást, és hagyjuk élni a másikat, mégis felmegy a pumpa az emberek nagy részében, amikor Instán vagy Facebook-on már a huszadik fizetett tartalom/hirdetés jön velük szemben. Ezek a hirdetők az influencerek.
Ő az az ember, aki együttműködik cégekkel különböző termékekkel kapcsolatban. Ezt vagy fizetésért teszi, pénzért, vagy pedig a termékért, amit egyébként hirdet. És ez valamiért sokakat bánt, és irigyek is talán ezekre az emberekre. Mindenki nézzen mélyen magába. Könnyebb így szerezni némi bevételt, mint túlórázva gürcölni a gyárban a sor mellett.
Az elképzelés általában az, hogy ezek az emberek nem dolgoznak, csak reklámozzák a megkapott termékeket, amik halomban állnak a lakásban és már nem is férnek tőle az ágyba sem. Ez a legritkább eset. Sokaknak átlagos munkája van mellette, és ezt a szabadidejében csinálja. Ezért pedig nem lehet őket okolni, hiszen a szabadidejével mindenki azt kezd, amit akar, és végül is bárki belevághat a témába. Arról nem is beszélve, hogy az influencerek is bloggerekként kezdték, de olyan módon csinálták azt, amitől az emberek elkezdték őket követni, és csak ezután jöttek az együttműködések.
Ezek az emberek rengeteg munkát beletesznek abba, hogy a követőik számára igényes, megfelelő tartalmat nyújtsanak. Kreatívak, és jobb esetben hitelesek is, tehát csak olyan termékeket ajánlanak az egyébként nagyszámú követőtáboruk számára, amit ők maguk is szívesen használnak. Persze mindig vannak a másik oldalon is, akik bármit képesek lennének eladni, még akkor is, ha ezzel a saját elveiket adják fel, és két bejegyzés merőben ellentmond egymásnak. Talán ők vannak kevesebben.
Ezzel szemben a blogger, az átlagos blogger nem hirdet, és nem promózik sminket, kaját, marketinget, akármit. Ők egyszerűen csak leírják azt, ami foglalkoztatja őket, és leírják a véleményüket. A még be nem futott influencerek.
Persze nem mindenki akar megmondó ember lenni, de lássuk be, sokaknak ez motoszkál a fejében, amikor blogot indít az interneten. És ez csak az egyik olyan forma, amin keresztül kiélheti az ember a kreatív oldalát. A vloggerek, podcasterek, youtuberek között is ugyanúgy megjelennek az influencerek és a még be nem futott emberek.
Én blogger vagyok, nincsenek együttműködések, egyszerűen csak véleményt nyilvánítok, és írok dolgokról, amik érdekelnek, amik az embereket érdekelhetik. Másrészt nem szeretem beskatulyázni az embereket, sem magamat, mert számomra a tartalom és a hitelesség a lényeg. Teljesen mindegy, hogy valaki influencer vagy „csak” blogger.
Leave a Reply